بازدید 68099

طرح جدید: پول بنزین به حساب هر ایرانی واریز می شود

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: در طرح جدید مجلس، افراد فاقد خودرو هم از یارانه انرژی استفاده می کنند و عدالت بیشتری رعایت خواهد شد.
کد خبر: ۹۹۶۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸ 15 August 2020

 


به گزارش تابناک به نقل از فردا، مالک شریعتی با بیان اینکه در طرح جدید مجلس، افراد فاقد خودرو هم از یارانه بنزین استفاده می‌کنند و عدالت بیشتری رعایت خواهد شد، گفت: درباره جزئیات طرح جدید مجلس برای تغییر سهمیه‌بندی بنزین، گفت: آنچه در این طرح هم‌اکنون در مجلس دنبال می‌شود استمرار وضعیت فعلی قیمت‌گذاری بنزین است و تغییری در آن رخ نخواهد داد.

وی اضافه کرد: اگر طرح جدید سهمیه‌بندی بنزین به تصویب نمایندگان مجلس برسد و شورای نگهبان هم آن را تأیید کند سهمیه‌بندی بنزین از هر خودرو به هر فرد و کد ملی هر ایرانی تغییر خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: در این طرح مقرر شده، افرادی که فاقد خودرو هستند و خانوارهایی که خودرو ندارند در یک نظام عادلانه‌تر از یارانه انرژی بنزین بهره‌مند شوند.

شریعتی گفت: طبق آمار بیش از ۵۰ درصد خانوارهای ایرانی فاقد خودرو هستند البته برخی از این خانوارها هم بیش از یک دستگاه خودرو دارند؛ لذا عادلانه نیست که افرادی که خودرو ندارند از یارانه انرژی در این بخش محروم باشند.

وی افزود: با توجه به حفظ میزان مصرف بنزین در کشور، و محاسبات انجام شده احتمالاً به هر کد ملی ۷ دهم تا ۸ دهم لیتر در روز اختصاص می‌یابد که به ازای هر فرد بر روی کارت بانکی سرپرست خانوار شارژ می‌شود و اگر آن‌ها سهمیه خود را استفاده کردند از یارانه انرژی بهره بردند و اگر هم از این سهمیه استفاده نکرده و یا به صورت ناقص استفاده کردند می‌تواند در یک سامانه‌ای سهمیه خود را به دیگران واگذار کنند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: در سامانه در نظر گرفته شده، قیمت واگذاری آن زیر ۳ هزار تومان (قیمت دوم بنزین) خواهد بود و اگر هم نخواست آن را بفروشد در پایان ماه به دولت بازمی‌گردد تا دولت بتواند آن را صادر کرده و از این طریق مابه‌التفاوت آن را روی کارت بانکی سرپرست خانوار شارژ کند تا خود افراد سرپرست نحوه استفاده از آن را مدیریت کنند.

شریعتی در پایان گفت: در این طرح افراد فاقد خودرو از یارانه انرژی توزیعی هم استفاده خواهند کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴۱
انتشار یافته: ۲۰
یه نظر سنجی بکنید ببنید مردم موافقند؟ شما عملا دعری بنزین رو گرون میکنی که این دوباره یه بار تورمی شدید ایجاد میکنه، و بیشترین اجحاف در حق همین طبقه محروم خواهد بود
تجربه نشان داده هیچ طرحی به نفع مردم تصویب نشده
طرح های محمود داره اجرایی میشه
خود محمود کجاست؟
اخراجیه
خانوارهای که یارانه نمی‌گیرند و از دریافت آن انصراف داده‌اند ولی خودرو دارند چگونه باید از این سهمیه برخودار شوند
من الان درامدم کفاف یک ماه زندگیم رو به زور میده یعنی از همون طبقه محرومی هستم که شما میخوای بهش کمک کنی آقا جون من راضی نیستم دوباره ماهی 50 هزار تومن بزاری تو این جیبم و از اون جیبم 500000 تومن برداری به ظاهر میگی بنزین گرون نمیشه ولی از فردای این طرحتون همه چیز گرون میشه حتی اب و برق و گاز و تلفن که دولتی هست دیگه بخش خصوصی که جای خودشو داره
اگر دنبال عدالت هستید چرا سهمیه ها را کم می کنید به آنها هم همین میزان سهمیه بدهید
همون کارهای بی نتیجه و پوپولیستی زمان احمدی نژاد
همین الانم به کسانیکه ماشین دارن یارانه بنزینی داده نمیشه پس عدالت برقراره
از مجلس 10 درصدی بیشتر از این انتظار نبود
هزینه این همه حاتم بخشی از کجا تأمین میشه؟ آیا بهتر نیست برای اجرای عدالت (و همچنین مراقیت از محیط زیست) همه سوبسید بنزین حذف بشه؟
خدا وکیلی این جماعت بیکارند و هر روز یک طرح افلاطونی ارائه می دهند .پس از شاهکار مالیات خانه های خالی که بر طبق ان اگر کسی یک اپاتمان 40 متری دوم خالی داشته باشد مشمول مالیات است اما اگر کسی در کاخ نیاوران زندگی کند مالیات ندارد به عبارت دیگر چند تا جایگزین چه رقم شده است،به این شاهکار دوم رسیدیم که فقط برای محاسبه لیتر،پول،قیمت و نفراتش یک سوپر کامپیوتر نیاز است.حتی این حضرات ظاهرا نمی دانند همه خودرو دارها کارت سوخت دارند اما همه ایشان یارانه بگیر نیستند که کارت بانکی واریز یارانه بنزین داشته باشند و اگر بنا بر واریز پول باشد ،باید بنزین یک نرخی شود و مابه التفاوت بصورت ریالی به حساب رانندگان و غیره واریز شود همین خودش اول تورم است
برادر عزیز و بزرگوار . چنانچه خاطر مبارکتان باشد پیش تر یک بار این اتفاق افتاده و قیمت بنزین و سایر حامل های انرژی افزایش پیدا کرد در واقع بدون یارانه دولتی قیمت گذاری شد و مقرر شد که از محل فروش بنزین و سایر حامل های انرژی به قیمت افزایش یافته و بدون یارانه ای ، بخشی به عنوان یارانه به اقشار مردم پرداخت گردد و بعد ها اقشار مردم به بخشی از مردم تنزل پیدا کرد . حالا قرار هست چند بار این موضوع تکرار شود عزیز برادر؟
يا خدا اينا با چه معياري رفتن مجلس.
ياد اون روزا ميفتيم كه ميگفتن ايران فلان مقدار نفت صادر ميكنه تقسيم بر تعداد افراد جامعه بشه نفري فلان ريال گيرشون مياد .....
به جای این سازو کار پیچیده معادل ریالی سهمیه بنزین هرفرد را به نرخ روز در ابتدای ماه به حساب سرپرست خانوار واریز کنند و بنزین را به نرخ آزاد به همه بفروشند
نیازی هم به طراحی سامانه واگذاری و محاسبه میزان مصرف و ... هم نداره
طرح احمدی نزاد با روکش جدید؟
یعنی کاملا مشخصه که طرحی بی ربط و کارشناسی نشذه است و واقعا به ازای هر فرد 700 سی سی بنزین واقعا مسخره است...اخه چرا همش با این بنزین بی کفایتی خودتون رو میخواهید لاوپوشونی کنید... مملکت تا خرخره تو مشکلاته عدل چسبیذید به ساده ترین چیز که واقعا سر و تهش هیچ تاثیری تو خانوار نداره... بی عرضگی تون انتها نداره.
استارت بزني تموم ميشه 700 ميلي ليتر؟؟
باز هم یک طرح مضحک دیگر
این طرح خوب است ولی یک نکته منفی دارد. بنزین را بدهند نه پول آن را. فردا اگر بنزین شد لیتری ۱۰ هزار تومان، بارانه بنزین همان ۲۰ هزار تومان قبلی خواهد ماند. این تجربه تلخ من از یارانه دولت قبل است.
عدالت با تساوی فرق دارد. اگر در یک خانواده غذای پدر خانواده با بچه 5 ساله از یک جنس و یک مقدار باشد هردو بیمار می شوند.
آقا یعنی چی 0.7 لیتر؟؟؟
میخواید به فقرا کمک کنید چرا 50درصد بقیه مردم رو به دردسر میندازین؟؟؟؟
ما که 2 نفریم میریم سرکار 1 باک هم نمیشه سهمیه مون با این طرح جدیدتون!!!!
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج